tisdag 17 oktober 2017


Så glad att jag passade på att göra ett avbrott från kontorsjobbet igår, när det var så makalöst vackert väder.
Rena rama sommarvärmen mitt i Oktober.
Helt fantastiskt ju!
Tog med dotter, barnbarn och Tax-tös på en riktig långpromenad.
Förbi det lilla charmiga gula huset med de vackra dörrarna...
.... vidare förbi grannen "Pettsson" och hans lilla verkstad....

.... och de vackra bodarna, till det gamla huset, som jag undrar så vad som finns inuti....
Jag älskar verkligen att bo på landet, och samtidigt så nära storstan.En 1/2 timma med bil så är vi mitt i city. Well. Om man skippar morgontrafiken vill säga. Och det gör man ju. 
Att ha naturen och stillheten precis utanför dörren.Vilken lyx.
Jag tänker att vi behöver vara noga med att ladda batterierna i vårt moderna samhälle. Bland alla krav på den perfekta familjen, det snygga, uppdaterade hemmet, karriären och roddande med barn och aktiviteter, behöver vi veta hur vi fyller på med energi och livsglädje. Vad gör dig glad? Vad gör du för att hålla i längden?
För mig har löpträning och promenader blivit en av mina livsviktiga ventiler.
Helst i skogen där man kan njuta av natur och mjukt underlag på samma gång. Jag har sällan något i öronen när jag är ute på mina rundor. Jag vill höra naturen, fågelkvitter och trädsus, och kunna rensa tankar och huvud utan nya input från musik eller poddar. Tystnaden är liksom en lyxvara i vår tid som jag vill ta vara på.
Med dessa små vardagstankar önskar jag dig en fin tisdag. Var rädd om dig och din hälsa. Vi har bara ett liv och en kropp. Hur vi förvaltar det kan ingen annan ansvara för. Tyvärr. Man får liksom börja i det lilla tänker jag.
10 minuter av tid till rekreation är bättre än inget. "All träning som blir av är bra träning" osv...;)
Nu skall jag lämna datorn för ett par nödvändiga möten.
Sen tar jag,och "Stina the little Queen" dagens runda. Om jag får med henne ut i det blöta vill säga. Klockan är snart lunch och hon har fortfarande inte lämnat sin lilla boning under trappen. Trött efter både långpromenad och jakt-runda igår....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar