onsdag 18 oktober 2017

11-kaffe på Strömma

I lördags intogs 11-kaffet på Varbergs charmigaste cafè. Eller ja, när vi var där för första gången 2014, å var det just "bara" ett cafè. Idag har Strömma vuxit och blivit så mycket mer!
Eldsjälen och grundaren Marina har verkligen byggt upp något fantastiskt kring den gamla kvarnen, strax utanför Varberg.
Direkt på parkeringen förstår man att man hamnat på ett alldeles underbart ställe. Iallafall jag faller pladask för en vägg som den här....

När man sedan går runt hörnet, och förbi kortsidan av butikslängan, så ökar förväntningarna och man vet att man befinner sig på en plats där någon lagt ned hela sin själ på varenda liten detalj. Jag älskar sådana människor. Som har en dröm som de förverkligar. Inte bara lite, utan all in. Heja dig Marina!

Vi var ju som sagt, i tidigare inlägg, på plats alldeles för tidigt. Älsk på att vara för tidig till saker.
Jag hann i lugn och ro gå runt med min kamera. Man skulle lätt spendera en hel dag och bara plåta allt fint.

Nytt, sedan jag var här senast, var Vintage-butiken. Jättefin och fullproppad med handplockade vintageprylar och kläder.
Jag blev helt betuttad i en bedårande liten trädgårdsmöbel, för barn, i trä från 50-talet. Den hade passat perfekt för vårt lilla barnbarn nästa sommar.Det bidde dock ingen affär denna gång.
Cafet inne i den gamla kvarnen är så mysigt! Kolla in fönstren!
Allt är verkligen valt med omsorg, det märks. Från de charmiga  pinnstolarna till de udda kaffekopparna, som man själv väljer vilken man vill dricka ur. 

För att inte tala om fikat, som sannerligen inte går av för hackor. (konstigt uttryck;) Raw-food-kakan, främst i bild, kan vara en av de godaste jag ätit i sitt slag! Toppat med Morotskaka och Kladdkaka med kolasås och havssalt. Fika-himlen! Tack Marina och all din personal för att ni skapat detta fantastiska för oss besökare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar