måndag 26 juni 2017

Vintage-paradiset



Från östgötaslätten till södra Frankrike. Här kommer ett hett semestertips för den som har (eller kanske får) planer på att dra till detta vackra land. Närmare bestämt till Languedoc-regionen och den lilla staden Pezenas, frankrikes vintage-paradis. Här hittar du inte mindre än 54 vintagebutiker.


Som ni ser, en guldgruva för den som gillar gamla möbler och prylar. Här gick vi runt i timmar, maken och jag. Gjorde dock en hel del mat och....
.....fika-stopp såklart. Det hör ju till på semestern.
Där emellan så gick vi runt och bara njöt av alla makalöst vackra hus. Sagolikt. Höga fönster med luckor. JA tack!
Vill man ta en liten pause från sin butik så är det bara att sätta ett par stolar i öppningen, så förstår folk och går inte in. Helt underbart. Undrar just hur det skulle funka hemma i Stockholm....?

Som ni vet är jag svag för gamla dörrar, med fördel gröna, så dessa hade jag gärna plockat med mig. Vi (eller kanske jag vid närmare eftertanke) konstaterade att nästa gång hyr vi en stor lastbil och kör ned. Så att vi får med alla charmiga saker vi (jag) velat köpa med hem. Det är så flera av vintage-butikerna hemma i Sverige gör fick vi höra.

Åsså lite mera fika.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar