torsdag 2 mars 2017

Vad är det vi håller på med....

......är en utav frågorna Frida Ramstedt ställer sig i ett riktigt bra och viktigt inlägg. Läs! Jag hittade det via Sara aka Little miss Fix it, som även hon lyfter frågor jag själv "brottas" med, i sitt inlägg "Det finns ingen plan(et)b. SÅ otroligt bra och tänkvärda inlägg båda två.
 Jag har egentligen inte så mycket att tillägga till dessa två fantastiska brudar. De satte huvudet på spiken. Jag kommer fortsätta att jobba med inredning på ett eller annat sätt. Det är något som alltid inressserat mig och som jag älskar på många sätt. Dom flesta av oss har ju ett hem, i någon form, som skall inredas. På ett eller annat sätt. Varför inte snyggt. När man ändå håller på liksom. En av mina egna deviser är; hellre snyggt än praktiskt. Jag älskar att ha det fint omkring mig. Men jag vänder mig mot hetsen, precis som Frida och Sara. Det gäller ju egentligen inte bara inrening utan sociala medier i stort. Att vi tävlar om att visa upp bilder på en verklighet som egentligen inte finns.
 Du kan dock vara lugn. Jag kommer fortsätta lägga upp tillrättalagda, snygga(?) bilder (ha gärna lite tålamod med mitt försök att spela proffsfotograf. Jag är helt ny i ämnet som ni märker. Dock har jag köpt en väldigt dyr kamera som jag tränar på;) här på bloggen och på IG. Jag tänker samtidigt göra det med fortsatt eftertänksamhet och endel bra tips på vägen. Olika sätt där vi faktiskt kan vara med och göra skillnad för människor som inte har det lika bra som vi.
Mitt första tips är att köpa världens viktigaste poster som du hittar här.
Bildserien heter UNSTOPPABLE och är framtagen för att medverka för alla kvinnors rätt till frihet.
 Tre olika prins som på olika sätt vill belysa att du som kvinna har rätt att bemötas för den du är som person, och inte för ditt yttre. Alla pengar som Ida och Noah Agemo får in på sina prints går oavkortat till en organisation som heter A21 och som jobbar mot Human Trafficking. Vår tids största slaveri.
Hur de kom fram till att de ville göra detta skall jag berätta i ett inlägg framöver. När jag träffar och intervjuar Ida om deras livsförvandlande resa till Thailand och Kambodja. Stay tuned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar