fredag 17 februari 2017

Sitter med datorn i knät i soffan och försöker jobba undan lite. Bakom min nacke, på kudden jag har bakom ryggen, ligger en sällskapssjuk Tax-tös och myser i solen. Hon är för rolig. Först satt jag vid köksbordet med min dator. Då kommer hon springandes från soffan och vill komma och ligga i mitt knä. Så nu sitter vi här i soffan med varandra istället. Mycket mer bekvämt än på en pinnstol.

I bakgrunden har vi herrarnas Storslalom på tv:n. Jag älskar det ljudet. Det påminner mig om pappa. Han missade inte ett enda lopp och såg dem helst med en Semla eller två till kaffet. Jag saknar honom så. Han var en sann soldyrkare också, så såhär års satt han mot en vägg och solade så fort han kunde. Brun året runt precis som Ranelid.
Själv är jag lite mer försiktig med solen efter att jag opererat bort ett Basiliom på bröstet. En ofarlig cancerform som kommer av många års sol. 
Men oj vad jag längtar efter att få hänga här i sommar igen! Förra året hade vi äntligen möjligheten att göra slag i saken och skaffa pool. SÅ lyxigt så jag dör. Självklart just det att kunna ta ett dopp och svalka sig i (den eventuella;) värmen. Men kanske främst att bara hänga där med familj och vänner. Bra lockbete också när man har stor barn som inte bor hemma:) 
Det jag längtar allra mest efter är våra frukostar nere vid poolen. Där i hörnet är morgonsolen som varmast. SÅ makalöst underbart att sitta där med maken och kaffekoppen. Bästa starten på dagen helt enkelt. I år skall jag, sannerligen, göra det lite grönare och lummigare också. Jag har ju mina tre fröpåsar som jag redan köpt in. Får se hur långt jag kommer med dem....
Annars kommer man ju rätt långt med plantor i krukor. Får se hur jag gör. Hoppas att du har en härlig dag och får njuta av solen en smula. Tax-tösen har nu förflyttat sig till den soligaste platsen på köksgolvet. Eftersom matte flyttat datorn tillbaka till köket. Sällskapshund i ordets rätta betydelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar