torsdag 5 januari 2017

This is us....

 Sitter framför brasan i köket och ler åt alla fina kommentarer och heja-rop som jag fått sedan jag "kom ut" och visade den allra första bilden någonsin, på mig, här på bloggen. Haha! Superkul med all er respons. Tack!
Jag inser att det finns en hel del skriva om mina 46 år, så jag får väl ta det i blogg-etapper framöver. Ni kan dock vara lugna. Jag kommer inte att skriva om allt här;)
Jag har bloggat på Fruvintage till och från i över 6 år nu. Dock tog jag bort alla mina gamla inlägg när jag började jobba på Läkarmissionen 2012.
Det var också då jag började skriva i 3:e person och endast om second hand och vintage. Det var jätteroliga år, som jag får anledning att komma tillbaka till framöver.
För drygt ett år sedan sa jag upp mig på LM och startade mitt eget företag. Dock gör jag fortfarande jobb åt LM, en organisation jag har STORT förtroende för, men som sagt; vi återkommer i det ämnet.
Bilden är tagen av  Johanna och Lina när de gjorde reportage hos oss för några år sedan.

Nu hade jag ju lovat att det skulle handla lite mer om mig personligen. På bilden ser ni mig och min stora kärlek, ja jag syftar då på mannen th om mig, inte jycken.
 Mackan och jag har hängt ihop sedan vi var 13 år, dvs i drygt 33 år nu (konstigt när man inte är mer än typ 25 år) och har tre fantastiska barn tillsammans; Ellen född -92, Noah född -93 och Nelly född-97. Och så Stina såklart. Tax-tös som hunnit bli 9 månader.
Vi bor på en hästgård norr om Stockholm som består av stall, ridhus, ridbana och hagar samt 3 boningshus. I det ena bor mina svärföräldrar och i det andra Mackan, Nelly, Stina och jag. I det tredje bodde min mamma några år, men när hon flyttade till Småland så blåste vi ut det gamla timmerhuset och nu väntar det på att få en ny inredning under våren.
Käre maken driver vårt byggföretag, Agemo Bygg AB, sedan snart 20 år. Själv startade jag, som sagt, ett till företag för 1 år sedan där jag bla gör inredningsjobb. Jag har även andra planer för det framåt, så ytterligare en sak vi får anledning att återkomma till här på bloggen framöver.
Det var en liten skvätt om mig hörni. TACK som sagt för alla era fina kommentarer på Instagram men också mejl som jag fått sedan igår. Det gör mig glad att ni vill fortsätta hänga här med mig på Fruvintage.
Mitt mål är åtminstone ett inlägg per dag, men det kommer nog att variera lite.
Nu är det dags för ett försenat träningspass med efterföljande bastu. När man varit gift med en finne i 27 år så är bastubad (vedeldar såklart) lika naturligt som att borsta tänder. 
Med önskan om en trevlig och skön Trettondagsafton!
Bildenbär tagen av vår son Noah Agemo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar