onsdag 7 december 2016

Vackra linnelakan till sovrummet


Jag älskar verkligen känslan i vårt sovrum. Måste leta fram någon gammal bild, då det såg heeeelt annorlunda ut. Innan vi tog ned en vägg och gjorde det större så var väggarna tapetserade i en knallig Tricia Guild-tapet i turkos, cerise och guld. Snordyr och jättefin.
När vi gjorde om ville jag åt den mysiga, mörka stilen. Lite som att man kryper in i en grotta när man går och lägger sig. Så vi målade alla väggar med en matt grå färg. Tyvärr har jag inte kvar namn eller siffror på den....
Överkastet hittade jag slutligen, efter att ha letat i hundra, nåja, inredningsaffärer efter ett mörkgrått i sammet, på H&M Home.
Så igår kunde jag äntligen åka till posten och hämta paketet från Ancher Design, innehållande dessa vackra linnelakan. SÅ fina! Eller hur!? Ann syr och trycker dem själv, med hjälp av sin mamma, och de är verkligen välsydda! Japp, jag har såklart synat. Man är väl minsann sömmerska i 4:e generationen, så jag vet vad jag skall titta efter;) Lakanen är i kraftigt och fint linnetyg med tryckknappar längst ned. Dessutom med öppningar upptill så att man lätt får i täcket. Maken blir galen när de inte finns.... Så; alla nöjda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar