onsdag 26 oktober 2016

Fler gamla skåp åt folket!

 Jag har alltid varit svag för skåp. Om inte kära maken satt stopp hade vi haft huset proppfullt är jag rädd. Ju större och tyngre desto bättre liksom. Självklart talar jag inte om massproducerade varianter i massonit. Nej, antingen schyssta gamla plåtskåp eller vackert nötta i trä. Plåtskåpet i hallen har jag visat många gånger här på bloggen. Det är ett utav de bästa köpen jag gjort. Ett riktigt fynd med tanke på att det plötsligt stod där i en antikaffär på Söder. Precis ett sådant som jag velat ha läääänge.
Nog för att det kostade sina tusenlappar men fynd handlar, som ni vet, inte bara om pengar;) 
Här förvarar vi våra ytterkläder. Vi har alla varsitt, där vi hänger in ytterjackor och samlar post och kvitton. Och skor såklart. Och shoppingpåsar, solbrillor, böcker och annat skräp. Typ. Av någon oförklarlig anledning har jag lyckats lägga vantarna på två. trots att yngsta dottern har kläder för en hel butik.....
Det här fina träskåpet från Frankrike hittade jag på Blocket. Det visade sig, många år senare, att den jag hade köpt det av var Ebru Kelebek, med det ursnygga IG-kontot @ekelebek. Hon och hennes man jobbade på den tiden med House Doctor. Det visste jag dock inte då. Nåväl.
I det vänstra skåpet har vi lakan och dukar, i mitten kläder och th handdukar. Bla. Det sväljer hur mkt som helst så det är perfekt. Och fint. Resten av våra skåp får jag visa vid annat tillfälle tror jag. Håll till godo så länge;) De snygga bilderna är tagna av talangfulla sonen Noah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar