onsdag 14 september 2016

Bästa målet på dagen!

 Frukost är väl ändå det bästa målet på hela dagen!? Oavsett hur tidigt jag går upp så är jag alltid hungrig. Det där att "det är för tidigt för att jag skall ha matlust" stämmer inte in på mig iallafall...
 Jag är en morgonmänniska och gillar att börja dagen tidigt. Det gör att jag ofta hinner med både en och två frukostar. Superbra! Inte alltid att jag hinner pynta det hela som på bilderna här, men man får ju passa på när det finns färska vackra blommor där hemma. (och när man vill öva med nya kameran;) Tyckte att de passade så fint med mitt favoritporslin.
Numera består oftast min första frukost på dagen av Chiapudding med frukt eller färska bär på toppen. Extra lyxigt imorse när jag kunde garnera med Björnbär från vår egen trädgård. Jajamensan.
Annars består grunden av 1 dl ekologisk, osötad mandelmjölk och 1 1/2-2 matskedar ekologiska chiafrön. Blanda ihop och låt svälla en stund. (Viktigt dock att blanda runt då och då, annars hamnar allt som en stor klump i botten) Jag gör den oftast kvällen innan och smaksätter med äkta vaniljpulver eller Raw choklad från Renee Voltair. Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar