torsdag 22 januari 2015

Udda stolar kring köksbordet.......

..... är en trend som verkar hålla i sig. Perfekt om man är en second hand-råtta som Fru Vintage som gillar att blanda istället för att köra på samma sort. Hon har en ständigt växande samling därhemma. Många fler än vad som ryms runt köksbordet. Det är ju så svårt att låta bli när de gamla gedigna finheterna oftast kan köpas för några tior. Stolen ovan är från slutet på 1700-talet och inköpt på Läkarmissionens second hand-butik i Vällingby. Sitsen är omklädd i säckväv från Nepal.
Industristol från 1940-talet inköpt på Kabelverkel i Midsommarkransen.
Inköpt på Läkarmissionens second hand-butik i Arlandastad.

Karmstol med skinnsits från Dusty Decos utförsäljning på Kocksgatan.

Rottingstol inköpt på Blocket.

Plåtstol inköpt på butik Raja.
Det behövs dock en kudde att sitta på eftersom sitsen är som en hängmatta. Kudden är sydd av en gammal ris-säck från Nepal. Ha en fin torsdag!

1 kommentar:

  1. Jo jag tackar jag...så läckra stolar...den grå rottingstolen skulle jag vilja ha i mitt bloggrum, framför skrivbordet...jag sitter nu på en grå tolvslå stol....ärvd från mannens föräldrar;)
    Jag har pippi på stolar, men nu har jag ingenstans att ha fler, haha...
    Trevlig dag !
    Kram

    SvaraRadera